Ayuerveda i Indien

Sa mycket jag har lart mig om Ayurveda. Nar jag kommer till Sverige skall jag delge er alla sa mycket jag kan. Jag har kopt Neem olja och idag fann jag Neem piller. Kopte 4 burkar.

Jag fann burkarna pa Osho center i Puna dar jag nu befinner mig. Vi bor pa ett hotell utanfor centret och det ar mycket fint och stort. For att komma in pa centret maste man registreras och ha idhandlingar med sig - pengar forvandlas till stampelkort och man har en mycket strikt dresskod. Vinroda klanningar pa dagarna och vita klanningar och sjalar tills kvallsmeditationen. Det ar mycket speciellt men det ar pampigt och vackert. Pa centret erbjuds man manga olika aktiviteter meditationer, yoga, frigorande dans, tai qui, kurser, mm.

Idag hade vi introduktionsmote pa morgonen och fick da prova pa massor av olika programpunkter. Ett smorgasbord som man kan plocka det gottaste fran.

Imorgon sa valjer jag poolen (med vinrod baddrakt) och pa eftermiddagen meditaion i tystnad.
All ma nsom serveras har ar ekologiskt och vegitarisk och smakra valdigt bra. Pa introduktionen idag var vi 40 personer som deltog och vi var fran 12 olika lander - det ar haftigt

Nu ar klockan snart 23 och det ar valdigt varmt ute. Lamnar straxt centret och beger mig ner till mitt hotell! Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0