Ashramet i Indien

Vi avslutade vår Indien resa på ett Ashram - Osho Center i Puna, 17 mil öster om Bombay.
Utanför centret fanns ett mycket trevlig hotel där vi bodde




På centret var du tvungen att ha purpurfärgade kläder på dagtid och vita läder vid kvällsmediationen.




Tänk att ha hundratals människor omkring dig - alla klär sig i samma färg är HÄFTIGT.
Mycket nyttigt och jag kände mig lite som om jag helt plötsligt var med i någon hemlig sekt, lite invigd, framförallt när jag gick omkring utanför Ashramet på gatorna i Pune. Alla visste ju var jag varit eller var jag var på väg med mina vinröda  kläder.

Kvällarna var magiska, så som det lätt blir i Indien, varmt exotiskt och förunderligt vackert. Det är något mycket speciellt med att samlas med hundratals människor, alla klädda i vita, vackra fotsida kläder, för en stunds närvaro i sanning, stillhet och glädje. Det är både mäktigt och heligt. Men jag tycket det var svårt att förstå Osho (film) - jag hängde inte riktift  med i hans engelska eller i hans humor.


På dagarna kunde du välja vad du ville deltaga i:
  • Dynamic Meditation
  • Silent Meditation
  • Gurdjieff Movement
  • Tai Chi
  • Zen Archey
  • Nataraj Meditation
  • Vipassa Meditation
  • Dance Celibration
  • Yoga
  • Kundalini Meditation
  • Chi Kung
  • Poi Dance
  • Vinyasa Yoga
  • m.m

På centret fanns även caféer, restauranger, bibliotek, poolområde med jacuzzi och bastu, bar, butik och mediecenter. Och på kvällarna ordnades det dans, uppträde , kaioki mm.

Det var bara att göra det man ville, var nyfiken på och jag provade på många olika former av yoga och meditation. Så häftigt det var.

Fortsättning följer....................


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0